elinjohansson

sokratiska samtal.

Kategori: Allmänt

Hejsan! Idag är det fredag igen!

idag har vi gjort ett sokratiskt samtal, det va riktigt kul att säga sina åsikter och lyssna på andras!
Vi kollade på olika bilder, först kollade vi på när några spelade fotboll, fast det va en från italien som sa dumma saker om han från frankrikes familj, så han från skallade italenaren. Själv tycker jag att det va rätt, jag skulle blivigt svin sur om någon sa så dumma saker om min familj. Men han kunde ha väntat till efter matchen och sen skalla han :') Men sen kollade vi på en annan bild, med en demostration, det va en dam som slog en handväska i en nynazists huvud. Jag vet inte varför. Men det kan vara för att han sa någonting om judar. ( eftersom hon var en jude tror vi ) Sen så sa vi våra åsikter om dem bilderna, senare kollade vi på våra bilbloggar. Vi han med 3 styckna. Vi visade upp min, jag tog med josefins mobil, så vet inte hur man gör för att få fokus på mig och suddigt där bak. Men vi tog vanliga kort så man såg en öppen bakgrund och man såg tillochmed bilarna på sjukhusets parkering. Senare så kollade vi på bilden på mina skor, och samuel sa att den va lite dryg för det va inga färger på löven. Men jag ska försöka förbättra det. Här kommer bilderna vi pratade om:




( jag hittade dock inte någon bild på fotbollspelare, men det va när en kille låg på marken och den andra stod upp)

hejdå!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: